ADA APAKAH ??

Tuesday 5 November 2013

LUAHAN HATI :')

Assalamualaikum >_<
Ape khbar harini ?? sehat ?? klau sehat , Thanks to Allah ...
gambar sumber en.google :)

ok ! let's Start.. nak start ape ni ?? motor ? kerete ?? basikal ?? eh , basikal tak payah start.. now ! time to focus..Ain nak citer masalah , eh , bkn masalah.. cume coretan hati..
let's begin..

Tadi Ain baru je Deactive facebook.. ape la.. patutnyer sblom PMR , ni lepas PMR baru nak deactive.. Act , tujuan Ain sebenarnyer nak berhenti sakitkan hati orang.. Ain ni kadang2 buat something tak fikir dulu , melulu je.. pastu baru mnyesal , btw , tu sikit2 main masalah Ain . Sebelom deactive , Ain dapat satu message , dari kawan Ain . iya (bukan name sebenar) kawan satu dorm ina(bukan name sebenar) (dia orang yang selalu Ain sakitkan hati) ... dia baik.. dia selalu tolong Ain . iya cakap "bukan dia tak kesah..tapi dia masih ade kesabaran..tapi bila kau buat bende yang sama banyak kali..kau rasa dia masih boleh sabar ? letak kan diri kau kat tempat dia..baru kau tau rasanya..bukan nak menyemak menyibuk tepi kain orang..tapi aku tau ape dia rasa..kalau kau sayang dia..hargai dia selagi dia masih ada..selagi dia masih mampu nak bersabar..jangan terlalu banyak buruk sangka..nanti akan lebih mengeruhkan keadaan..dia dah besar..dia tahu nak jaga diri dia sendiri..dia tu jarang nak berkongsi masalah bukan kau tak tahu dia macam mane kan ? dia tak bagi aku masuk campur..sebab dia tanak bende nie makin melarat..cuba la faham hati dia..jangan memaksa kalau diri pon tak suka dipaksa..thats all..sekadar memberi nasihat..terima tak terima..its up to you" hah ! macam ni laa.. ye btol , komen2 Ain , Status2 Ain , bnyk yang buat yang die terase , tapi , serius ! Ain mmg tak tujukan dekat dia.. Ain tau , dia da lame sgt tahan kesabaran dia dekat Ain , tapi Ain ulang bende yang same , tahun ni je , entah berapa ribu kali Ain mintak maaf kat die . Ain rase , mintak maaf tu , sia-sia je.. Ain TAK GUNEKAN KEMAAFAN TU BTOL2.. pastu Ain reply message tu "ok. thanks ingatkan , bagitahu semue ni.. ye aku tau dia bnyk besabar.. eh , aku da tak sangke buruk kat die lagi k . pasal status aku yang "owh , teks la ni" tu aku tujukan kt kawan lme aku.. tu je.. yang pasal adik aku tulis kt wall tu , dia yang buat sendiri statement tu , aku tgok2 je da ade.. aku biarkan je la.. tak cakap pape pon.. lagi pon aku tahu dia period , kengkadang dia tidur cepat klau period . so , aku tak kesa pon . aku tau dia sentap ngn komen2 aku , ngn status2 aku.. tapi , serius ! aku tak tujukan kt dia pon... buat pe nk mrh die klau tak reply teks aku pon ?? bazir je.. ok. klau dia nak cakap dia sehat , bole... tapi jgn tunjuk diri tu tak sehat.. aku tak marah dia buat mcm tu , tapi aku sedih , bila aku sakit , dia mesti tolong , dia buat macam2.. selagi dia tak tolong , dia mesti carik idea nak tolong ... aku tau dia tak suka cite masalah dia... aku tau , aku kenal sape dia.. tapi , sayangnya bila berhenti untuk knal ngn dia... aku takot klau makin aku knal dia , makin bnyk dosa aku buat kat dia.. tak weyhhh , aku tak penah nak buruk sangke kt dia lagi.. serius da tak.. aku buat bende ni , lepas kak nia bgtahu semuenye perasaan dia klau die berhadapan ngn kak ana.. dayah pon da bgtahu.. iya , sbb tu la aku lbih rele kluar asrama , aku nak hentikan seksaan aku kt dia.. aku tak marah pon klau dia rapat ngn ika , sbb klau dia tak rapat ngn ika , sape je lagi yg dia bole tumpang kasih ? dayah ? diorang still rase bersalah klau nak jumpe.. sbb tu jugak aku kluar... aku tak nak diorang rse beslh bile nk jumpe... kau nak suruh aku buat pe lagi ?? tros tak ambik tahu pasal dia ?? bole je , iya . aku open.. klau btol tu yg dia nk, ye ! aku dengan rele nyer tolak die tepi.. aku tak mintak pon dia buat semue ni... aku lagi suke dia abaikan aku , sbb dgn cre tu je aku takkan kcau die.. iya , sorry la sbb masukkan hal ni dgn kau .. dekat kau je yg bole tolong... ye iya ! ye aku tahu mmg dia da lme tahan kesabaran tu , aku tahu.. cume aku lupakan hal yang kecik mcm tu.. dan kau nak tau tak.. aku mengharap sgt , untuk tak satu sekolah lagi ngn dia tahun depan... aku tak nak... aku nak berhentikan seksaan dia.. dia patut dapat hak bahagia... bukan mcm ni.. last word , thanks for remind that.. thanks atas bantuan ni.. thanks sgt2... terima kasih kawan" macam ni kot kalau tak silap laa . Ain tak tau nak mintak maaf care ape... Ain takut jgk nak mintak maaf , ye la , tak gune jgk klau mintak maaf , then , buat balik bnde yang same.. klau korang bace cerite ni , korang mesti tau Ain ni macam mne.. kn ?? tak ramai yang bole tahan kawan dgn Ain , sbb tu Ain tak kesah klau tros tak ambik tahu pasal ina . Ain nak cerite dekat umi , tapi umi tgh keje , nanti ganggu . Ain nak cite kat Kak Mira , Kak Ain Nadiah , Kak Gha , diorang dekat dalam dewan , (Mangse SPM.. hihi ) nak Cite dekat Kak Hajar , Rubi'ah n Izzati . diorang tgh skola (blom cuti lagi..kkehkehkeh) Cerite dekat Allah je mampu.. 

Ain nak mintak maaf kat semua orang yang da bkk , bace , or ter nampak entry ni.. sbb Ain takut klau ade tertambah dose korang ke , kurangkan pahale korang ke.. sorry k . nak buat selingan jap ( Orang kate tarikh kematian ni , dekat dgn tarikh lahir kita , so , dikesempatan ni , Ain bkn nak promote , cume nak mintak doa'kan Ain panjang umur , dan umur diberkati... klau ni tahun terakhir Ain , Ain mintak kerjesame semua , untuk tegak ISLAM balik.. jangan biarkan Yahudi tros menjatuhkan ISLAM,, "KALAU KITA SAYANGKAN SESUATU TU , MESTI KITA SANGGUP BUAT APE2 JE KAN ?? " so , kalau btol kita sayangkan ISLAM , buat ape2 yang perlu untuk bangon kan balik ISLAM.. tak ssh klau kita buat dalam JEMAAH . Ain mintak maaf lagi sekali ) ok ! selingan da habis..

Baik lah.. Ain harap cerite Ain ni , bole jadi iktibar untuk semua.. tolong untuk tidak mencontohi perangai Ain :) kerjasama semua sangat Ain perlukan... 
                                                                                 ~ THE END ~ 

Wassalam :D 

No comments:

Post a Comment