ADA APAKAH ??

Wednesday 4 June 2014

KUASANYA DI ATAS SELURUH ALAM INI




Bismillahhirrahmannirrahim ,

Di saat ku merenung ke dada langit ,
air yang ku rasakan mahal tidak lagi semahal itu ,
mudah untuk diberi dan memberi ,
ku jinakkan hati agar selalu mengingatiNya ,
Namun ,
kecundang itu pasti ,
dipenuhi pilu dan menyakitkan ,
Tetapku kuat harapan kepaNya ,
Moga aku terus mengharap ,

Mungkin Dia rindu akan rintihanku ,
yang lame menghilang ,
dihayutkan dunia fana ini ,
Ya ! Dia merindui ku ,
terasa dekat ketika pandangan itu aku dalami ,
melihat ciptaanNya ,
tiada bandingan antara semua ,
kesyukuran ku panjatkan ,

tidak mudah untuk aku ,
siapa lah aku untuk mempersoalkan ,
ku labuhkan pandangan ini ke alamnya ,
sungguh ! aku bertuah di buminya ini ,
di saat aku berduka ,
Dia menghantarkan gembira ,
agar aku bersyukur dan bersujud kepadanya ,
di saat aku gembira ,
dia memberiku peringatan ,
agar sentiasa mengingatinya ,

sedang aku kesakitan dan payah untuk bangun ,
Dia jugalah yang memberi aku cahaya baru ,
masih aku lupa padanya ,
masih aku lelah mendekatinya ,
masih aku terpinga-pinga mencari jalan ,
alangkah nikmat ,
Dia yang memberi aku petunjuk itu ,
Tidak ku sangka memberianNya ,
Demi Allah ,
Aku bahagia DijalanNya ,

Terkadang ,
Hati ini sakit ,
hati ini dilukai ,
hati ini perit ,
hati ini lemah ,
hanya kerana manusia ,
menangis , meraung , meratapi ,
Lupa akan nikmat yang diberi ,
Aku pasrah dengan semua ini ,,,,,
Adakah aku kuat ?
dimana aku ?
apa yang sedang aku lakukan ?

Ya Allah , pungutlah hamba yang hina ini , bawanya ke jalanMu , Jalan yang sentiasa diredhaiMu , Kuatkan hatinya , Jangan Kau biarkan hamba mu ini tenggelam di arus maksiat , pimpinlah dia untuk menjadi khalifah dibumi ini , Ajarkan dia erti kesabaran dan menghargai pemberianMu . Ya Rahman , Ya Rahim , Kau berilah hambaMu ini dengan kasih sayangMu , Kau tunjukkanlah jalan mujahidah kepadaNya . Ya Allah , Lihatlah kami dengan pandangan belas kasih , Kau dengarlah rintihan hambaMu ini Ya Allah . Amin YaRabbal'alamin



.

No comments:

Post a Comment